Polskie Eldorado, czyli Fabiański leniuchuje, podczas gdy traumatyczne wyznania wchodzą na wielki ekran.
16 listopada odbyła się konferencja w restauracji Stolica w Warszawie zapowiadająca film na podstawie książki Leny Katlik pt. „Eldorado”. Temat dotyczy przekrętów w szkółkach piłki nożnej i molestowania kobiet. Zapowiada się międzynarodowa produkcja, która pierwszy raz poruszy problem #metoo. Producentem jest Piotr Mularuk, który nakręcił m.in. „Yumę” i „W jak morderstwo”. Film miał wyreżyserować Sebastian Fabijański, ale nie wywiązał się z umowy.
Podczas spotkania, które prowadziła Beata Kawka poruszono problem molestowania kobiet, który jest mocno opisywany w książce. Podzieliły się swoimi przykrymi doświadczeniami związanymi z tym tematem : Monika Mielnicka, Monika Szczepańska i autorka książki Lena Katlik oraz piłkarka Amanda Moura.
W spotkaniu uczestniczyli również: Rafał Grabias, Jan Pyrek, modelka Jagoda Czarnowska oraz inwestorzy produkcji filmowej.
Eldorado odkrywa grzechy polskiego światka piłkarskiego. Przekręty wśród byłych piłkarzy i członków PZPN, naciąganie rodziców dzieci trenujących w szkółkach, seksualne propozycje dla ich matek w zamian za faworyzowanie synów, to tylko niektóre tematy opisane w książce. Lena Katlik po swoich traumatycznych doświadczeniach związanych z juniorską karierą syna, spisała je wszystkie na papierze i postanowiła opublikować prawdę o piłkarskim polskim piekiełku, by pomóc wielu rodzinom uniknąć tego, co sama przeżyła. Autorka przytacza między innymi obraźliwe SMS-y z propozycjami seksualnymi, które rzekomo miały pomóc jej dziecku w karierze czy deklaracje trenera, który obiecał, że syn zostanie drugim Lewandowskim. Oczywiście nie za darmo! Kiedy skończyły się pieniądze, talenty jej dziecka również.
Bohaterką powieści jest Monika, młoda i ambitna mama nastoletniego piłkarza. Odbierała świat piłki nożnej jako rzeczywistość, w której talent ma szansę sam się obronić, a determinacja i ciężka praca są kluczem do sukcesu. To tylko złudzenie.
Szczególne podziękowania, należą się dla sponsorów konferencji : restauracja Stolica, Browary Raciborskie, Sky Haim, marka JustBuyIt!, Agencja DobreMedia, Perfumy Atelier, MADE IN JAPAN SUSHI BAR, Naturalna Świeca i Annie Kamińskiej,
Najnowsze komentarze